S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
Ministerstvo zdravotnictví udělí celkem 41 certifikátů Spokojený pacient
Ministerstvo zdravotnictví podruhé rozdělí přímo řízeným nemocnicím, psychiatrickým léčebnám a rehabilitačním ústavům certifikáty Spokojený pacient. Ty platí po dobu jednoho roku a vychází z dotazníkového průzkumu měření kvality zdravotní péče realizovaného mezi téměř 24 tisíc pacienty od září do prosince předloňského roku. Zatímco v roce 2010 bylo rozdáno v jednotlivých kategoriích celkem dvacet certifikátů, v tomto ročníku se jedná již o 41.
v potaz, že pacienti u určitých specializací deklarují výrazně vyšší míru spokojenosti než je obvyklé, nebo jsou naopak spokojeni podprůměrně – což také výsledky průzkumu potvrzují. Výrazně lepších výsledků dosahuje především obor onkologie, naopak dlouhodobě nižší spokojenost je s porodnickými a gynekologickými odděleními, stejně jako s uzavřenými odděleními psychiatrických léčeben. Je tedy zřejmé, že do velké míry se do spokojenosti pacientů s konkrétním pracovištěm promítá specializace, v rámci které je pacientům péče poskytována, což hraje podstatnou roli v hodnocení především u velmi úzce specializovaných pracovišť. Z pohledu konkrétních oblastí péče pak pacienti velmi pozitivně hodnotili zejména zapojení rodiny, způsob propuštění ze zdravotnického zařízení a následnou péči.
„Průměrná hodnota spokojenosti dosáhla 81 procent, což je ve světě považováno za standard dobré péče. I když některá zdravotnická zařízení nedosáhla tak dobrých výsledků a certifikát nedostala, neznamená to, že by byla celá špatná, a i zde je řada špičkových pracovišť poskytujících vynikající péči, což průzkum potvrdil,“ říká ministr zdravotnictví Leoš Heger.
http://www.mzcr.cz/KvalitaOdbornik/dokumenty/prehled-zdravotnickych-zarizeniktera-obdrzicertifikat-spokojeny-pacient-za-r_5776_2454_15.html