S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
Ministerstvo zdravotnictví se ohrazuje proti tvrzení článku serveru Seznam Zprávy
Ministerstvo zdravotnictví ČR se ohrazuje proti tvrzení Seznam zpráv v článku Zveřejníme vše, tvrdil Vojtěch. Úřad ale zatajil objednávky za tři miliardy.
Ministerstvo nezatajilo objednávky za tři miliardy, jak server uvádí. Naopak v průběhu centrálního nákupu veškeré objednávky transparentně zveřejňovalo a otevřeně komunikovalo s médii o jednotlivých nákupech skrze pravidelně aktualizované tabulky na svém webu.
S ohledem na to, ze nákup probíhal v nouzovém stavu, ukládá zákon zveřejnit objednávky v Registru smluv do třech měsíců. Ministerstvo zdravotnictví tak učinilo v zákonné lhůtě. Registr však nerozlišuje, zda byla objednávka stornována. Mezi zveřejněnými doklady se proto také objevily všechny stornované objednávky, které logicky nebyly zveřejněny v přehledových tabulkách na webu ministerstva, neboť ty obsahovaly pouze skutečně realizované obchodní aktivity. Ačkoliv byla tato skutečnost Seznam zprávám na dotaz vysvětlena, v textu ji nereflektují a dopouští se tak mediální fabulace.
Ačkoliv to zákon neukládá, Ministerstvo zdravotnictví postupně zveřejňuje v Registru smluv také storna objednávek, aby i z tohoto výpisu bylo jasné, jaké ze zveřejněných objednávek byly realizovány.
Skutečně uhrazené platby ministerstva lze pak od začátku dohledat ve zveřejněném seznamu všech uhrazených faktur: https://www.mzcr.cz/category/uredni-deska/faktury/