Ministerstvo zdravotnictví nově přechází na doménu mzd.gov.cz. Více informací.
Pracovní plán pro rok 2013
Pracovní plán pro rok 2013
Pracovní plán pro rok 2013 v českém jazyce zde.
Pracovní plán pro rok 2013 v anglickém jazyce zde.
Co to je pracovní plán?
V souladu s rozhodnutím zavádějícím 2. akční program Společenství přijímá Komise ve spolupráci s členskými státy každý rok tzv. roční pracovní plán, který stanoví:
i) priority a akce, které mají být provedeny, včetně přidělení finančních zdrojů,
ii) kritéria procentního podílu finančního příspěvku Společenství, včetně kritérií pro posouzení, zda jde o případ strategického významu
iii) opatření pro provádění společných strategií a akcí.
Pracovní plán tedy obsahuje hlavní činnosti, které by měly být financovány z programu prostřednictvím různých mechanismů financování.
Součástí pracovních plánů 2. akčního programu jsou také kritéria pro výběr a přidělení finančních příspěvků a další kritéria týkající se finančních příspěvků na akce programu.
Rozhodnutí Komise o přijetí pracovního plánu pro příslušný rok je zároveň i rozhodnutím o financování ve smyslu článku 75 finančního nařízení č. 1605/2002.
Rozpočet a finanční mechanismy v roce 2013
Pro rok 2013 je uveden souhrnný rozpočet ve výši 55 509 000 EUR; z toho:
-
provozní rozpočet: 49 800 000 EUR,
- administrativní rozpočet: 1 500 000 EUR,
+ příspěvek pro země ESVO/EHP a Chorvatsko: 1 623 252 EUR.
Pro financování jednotlivých finančních mechanismů (operační rozpočet + část příspěvků od ESVO/EHP a Chorvatska) je ve finále vyhrazeno 51 260 900 EUR:
Finanční mechanismus |
Celková částka v EUR |
% z celkového provozního rozpočtu |
projekty |
12 330 900 |
24,1 % |
realizace zakázek na služby (nabídková řízení) |
13 300 000 |
25,9 % |
společné akce |
13 800 000 |
26,9 % |
provozní granty |
5 000 000 |
9,8 % |
konference |
800 000 |
1,6 % |
mezinárodní organizace |
1 200 000 |
2,3 % |
podpora vědeckých výborů |
4 830 000 |
9,4 % |
Prioritní oblasti pro rok 2013
Jednotlivé návrhy se musejí plně shodovat s cíli a metodami stanovenými v Akčním programu. Nový pracovní plán na rok 2013 a jeho priority vychází z rámce nastaveného Zdravotní strategií EU a priorit Strategie Evropa 2020, především pak z části Chytrý růst a Růst podporující začlenění.
Konkrétní prioritní oblasti:
-
problematika zdraví populace jako jedné z podmínek ekonomického růstu, tzn. stárnutí populace, zvyšování nákladů na zdravotnické systémy a nustnost efektivního investování
-
nerovnosti ve zdravotnictví, především pak zlepšení přístupu ohrožené populace ke zdravotní péči, podpora jejich sociální začlenění a pomoc v boji s diskriminací (vychází z Evropské platformy proti chudobě a sociálnímu vyloučení)
-
pracovníci ve zdravotnictví (Agenda pro nové dovednosti a nová pracovní místa)
-
problematika lepší výživy, fyzické aktivity a vyvarování se chování, které ohrožuje zdraví (vychází z Evropského invačního partnerství pro aktivní a zdravé stárnutí)
-
prevence vážných a chronických onemocnění
-
přeshraniční zdravotní hrozby
-
naplňování unijní legislativy na poli bezpečnosti a kvality orgánů, krve a krevních derivátů
-
agenda přeshraniční spolupráce ve zdravotní péči
Návrhy by neměly výrazně přesahovat do oblasti výzkumu, pouze, pokud možno, v relevantních případech prokázat návaznost na současné výzkumné činnosti a projekty, které se vztahují k 7. rámcovému programu pro oblast výzkumu, bez toho aniž by je dublovaly (bližší informace o 7. rámcovém programu naleznete zde).
Výše finančního příspěvku
– projekty | max. 60 % (výjimečná prospěšnost až 80 %) |
– společné akce | max. 50 % (výjimečná prospěšnost až 70 %) |
– provozní granty | max. 60 % (výjimečná prospěšnost až 80 %) |
– konference | max. 100 000 EUR a 50 % |
Služby dodané na základě úspěšného nabídkového řízení jsou hrazeny 100%.
Kritéria výjimečné prospěšnosti:
Návrhy, které splňují níže uvedená kritéria, lze považovat za návrhy s výjimečnou prospěšností a mohou tedy obdržet vyšší finanční příspěvek:
-
zlepšení zdraví evropských občanů měřeno pokud možno pomocí vhodných ukazatelů, včetně ukazatele střední délky života prožité ve zdraví (Healthy Life Years indicator)
-
snižování nerovností v oblasti zdraví v členských státech EU, v jednotlivých regionech a mezi nimi
-
budování kapacit pro vypracování a provedení účinné politiky veřejného zdraví především v oblastech, kde je to nejvíce potřeba
-
zapojení nových (netradičních) účastníků do trvalých, eticky vyhovujících akcí uskutečňovaných ve spolupráci na regionální nebo místní úrovni a napříč zúčastněnými zeměmi – to zahrnuje veřejný sektor, soukromý sektor a zúčastněné strany z celé občanské společnosti, jejichž primární cíle nejsou omezeny na oblast veřejného zdraví (např. mládež, etnické skupiny, oblast životního prostředí a sportu)
Obecně budou upřednostněny činnosti postavené na snadné průkaznosti a všeobecně měřitelných výsledcích.
Bližší informace o jednotlivých finančních mechanismech a prioritních oblastech naleznete v příloze níže.