S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
OVĚŘOVACÍ DOTAZNÍK PRO ODEZVU NEMOCNIC NA MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI
HOSPITAL EMERGENCY RESPONSE CHECKLIST AN ALL-HAZARDS TOOL FOR HOSPITAL ADMINISTRATORS AND EMERGENCY MANAGERS“.
Dokument nabízí praktický nástroj pro plánování vhodných opatření, která mají být provedena v nemocnicích nebo obecněji ve zdravotnických zařízeních poskytovatelů jednodenní a akutní lůžkové péče v případě mimořádných událostí s hromadným příjmem postižených osob a tak napomoct k lepší přípravě na ně a jejich účinnějšímu zvládání.
Doporučení jsou spíše určena pro střední až velkou nemocnici s mnoha specializovanými odděleními a měla by být podle specifických potřeb každou nemocnicí upravena podle místních podmínek a organizace. Jednotlivá doporučení jsou určena převážně těm oblastem, které jsou klíčové při zajištění poskytování zdravotních služeb v době mimořádné události. Záměrem dokumentu je ukázat odpovědným pracovníkům základní směry mobilizace a organizace všech dostupných zdrojů za účelem zvládnutí mimořádné události, a to včetně stanovení odpovědnosti za jednotlivé kroky a úkoly.
Dokumentem je sledováno naplnění několika základních cílů:
stimulovat nemocnice, aby započaly se všemi činnostmi připravenosti na řešení mimořádných událostí a krizových situací;
sestavit základní postupy pro řešení mimořádné události a obnovy po ní;
vymezit minimální standardy, které by měly být v době přípravy na řešení i při samotném řešení mimořádné události dodrženy;
dosáhnout toho, aby nemocnice byly schopny poskytovat zdravotní péči všem pacientům a ve všech situacích včetně těch mimořádných.