S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
ODBORNÍK / ZDRAVOTNÍK
Tento informační portál Ministerstva zdravotnictví soustřeďuje široké spektrum odborných informací o kvalitě zdravotní péče, o zvyšování bezpečí pacientů, o aktivitách institucí zabývajících se kvalitou, o metodikách hodnocení a trvalém zvyšování kvality péče a o skutečných výsledcích péče v jednotlivých zařízeních.
Informace se týkají především aktivit, které Ministerstvo zdravotnictví realizuje, nebo připravuje. Nicméně, portál bude průběžně poskytovat i informace o aktivitách nestátních organizací, které se problematikou kvality péče zabývají a jejichž činnost ministerstvo podporuje.
Informační portál kvality bude poskytovat potřebné informace, výukové materiály a metodická doporučení všem zdravotnickým zřízením, která se rozhodla pro zavedení a rozvoj programů kvality zdravotní péče a bezpečí pacientů do své činnosti. Paralelně zde funguje i sekce pro laickou veřejnost.
Komu jsou informace především určeny:
- zdravotnickým zařízením
- plátcům
- orgánům státní správy i samosprávy
- dalším zainteresovaným stranám
K čemu mohou být informace využívány:
- k formování strategie trvalého zvyšování kvality a bezpečnosti zdravotní péče
- k lepšímu řízení a rozvoji zdravotních služeb
- k porovnávání (benchmarkingu) poskytovatelů zdravotní péče