S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 –  варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.

Ministerstvo zdravotnictví spolu s Tichým světem přispívají k bourání bariér a lepšímu přístupu k informacím pro osoby se sluchovým postižením

Vytvořeno: 31. 8. 2021 Poslední aktualizace: 2. 9. 2021

Všichni už víme, že roušky nebo respirátory omezují či zcela znemožňují komunikaci osobám se sluchovým postižením. Co ale dělat v důležitých situacích, které se týkají přímo zdraví, např. v odběrových centrech na testování covid-19?

„Na základě různých zkušeností osob se sluchovým postižením se Tichý svět spojil s Ministerstvem zdravotnictví a připravil informační osvětové materiály pro zdravotnický personál na těchto pracovištích,“ vysvětluje Eva Štípková, vedoucí komunikace v Tichém světě.

Díky projektu by na většině odběrových míst měli být zdravotníci seznámeni se základními principy komunikace s neslyšícími. Budou mít též k dispozici grafické materiály, které budou vzájemné porozumění ulehčovat. Pro neslyšící je pak připravena k uložení do mobilního telefonu informační kartička upozorňující na jejich hendikep, kterou se mohou při odběru prokázat. Tuto pomůcku lze zdarma stáhnout na stránkách Tichého světa: https://www.tichysvet.cz/materialy-ke-stazeni nebo si o ni napsat na mail: info@tichysvet.cz.

Přílohy