S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
Jak najít lékaře
Kdo je zodpovědný za zajištění zdravotní péče? Vaše zdravotní pojišťovna, u které jste zaregistrováni.
Za co tedy zdravotní pojišťovna zodpovídá? Za tzv. místní a časovou dostupnost zdravotní péče. Laicky řečeno: aby byl lékař/zdravotnické zařízení v dostatečné blízkosti místa Vašeho bydliště.
Jakou legislativou se pojišťovna řídí? Nařízení vlády č. 307/2012 Sb., o časové a místní dostupnosti zdravotních služeb. Lhůty, které jsou zde uvedené, jsou pro pojišťovny závazné. |
Jak najít lékaře?
- Zjistím, u jaké zdravotní pojišťovny jsem registrován.
- Zkontaktuji svoji zdravotní pojišťovnu telefonicky nebo navštívím její webové stránky.
Co mám po pojišťovně chtít a co může chtít pojišťovna po mě?
- Telefonicky:
Sdělím operátorovi na telefonu, že nemohu najít lékaře (praktického, zubaře apod.) v místě, kde bydlím.
Mám připravené svoje identifikační údaje, kterými se dané osobě prokáži (např. rodné číslo, místo narození apod.).
- Na webových stránkách:
Najdu emailový kontakt a napíšu svůj požadavek (sekce Kontakty).
Najdu konkrétního lékaře ve vybrané lokalitě prostřednictvím registru poskytovatelů zdravotní péče u některých pojišťoven.
Pojišťovna mi informaci neposkytla, co teď?
- Zkusím navštívit Národní registr poskytovatelů zdravotních služeb a na jejich webové stránce vyplním, jakého lékaře hledám (např. praktický lékař, zubař apod.) společně se svým místem bydliště.
- Pokud jste se obrátil/a na pojišťovnu a ta Vám přesto nepomohla, je možné podat stížnost na speciálním formuláři Ministerstva zdravotnictví.