S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221 – volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 – варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.
Co čeká zájemce o roli dobrovolníka ve zdravotnickém zařízení
Vytvořeno: 11. 4. 2022
Poslední aktualizace: 11. 4. 2022
Zájemce o roli dobrovolníka ve zdravotnickém zařízení by měl postupovat následujícím způsobem:
- Zjistit si jaká zdravotnická zařízení mají zavedený dobrovolnický program. Většina z nich má informace uvedené na svých webových stránkách. Přehled některých zdravotnických zařízení s dobrovolnickým programem, kteří souhlasili s uveřejněním naleznete v příloze níže.
- Kontaktovat koordinátora dobrovolníků ve zdravotnickém zařízení a domluvit si s ním postup a jednotlivé kroky, které bude zájemce absolvovat. Nejčastěji se proces odehrává v tomto pořadí:
- Vstupní pohovor s koordinátorem dobrovolníků.
- Vstupní proškolení odpovídající nárokům konkrétní dobrovolnické činnosti v daném zdravotnickém zařízení.
- Dobrovolník uzavírá Smlouvu o výkonu dobrovolnické činnosti, jejíž součástí je závazek mlčenlivosti a souhlasy se zpracováním osobních údajů a s fotografováním pro účely propagace dobrovolnického programu.
- Dobrovolník pro výkon své činnosti dostává dobrovolnický pracovní oděv (vestu nebo tričko), jmenovku, případně má nárok i na ochranné pomůcky, pokud jsou třeba.