S dotazy ke zdravotnické péči pro občany z Ukrajiny se obraťte na infolinku +420226201221volba č. 2, která je v provozu denně od 8 do 19 hodin. Linka slouží ke komunikaci v českém, ukrajinském a ruském jazyce, a to i pro případy tlumočení do českého jazyka pro poskytovatele zdravotních služeb.
Якщо у Вас виникли питання щодо охорони здоров’я громадян України, звертайтесь на інформаційну лінію +420226201221 –  варіант № 2, який працює щодня з 8:00 до 19:00. Лінія використовується для спілкування чеською, українською та російською мовами, навіть для випадків перекладу на чеську для медичних працівників.

565/2021Proč stále v domovech pro seniory, Alzheimercenterch a obdobných zařízeních stále velmi přísný režim pro návštěvy, jestliže klienti jsou již od února po 2. dávce očkování, naočkovaný je také personál. Kdy konkrétně (nechci nic neříkající fráze ale jasnou odpověď, něco MZ přece vědět musí) dojde k uvolnění režimu a návratu k běžnému životu v těchto zařízeních? Stávající praxe je taková, že je nutno objednat předem, doba trvání je omezená, návštěva musí absolvovat test, návštěva probíhá ne v místě, kde klient žije, ale ve vymezených prostorách apod. Tito lidé jsou zranitelní a díky „laskavé péči“ MZ jsou stále pošlapávána základní práva na rodinný život (neomezené setkávání s rodiči), nejbližší rovněž nemají žádnou možnost kontrolovat, jak fakticky jejich rodiče žijí atd.“

Vytvořeno: 12. 7. 2021 Poslední aktualizace: 12. 7. 2021

Přílohy

Typ souboru: pdf
565-a.pdf (872,33 KB)