S dotazy ke covid-19 se obracejte na celorepublikovou informační linku ke koronaviru 1221.
Pro volání ze zahraničí můžete využít telefonní číslo +420 226 20 1221.

V rámci opatření proti koronavirové nákaze upřednostněte, prosím, písemný, elektronický či telefonický kontakt před osobním setkáním na ministerstvu.

505/2021 1) Proč není umožněno otevření lesních klubů? Lesní školky jsou místa, kde děti tráví většinu času v lese, tedy nesou podstatně menší riziko nákazy než ve školkách „klasických“, kde jsou děti většinu dne zavřené v jedné místnosti. Stabilně tyto školky navštěvuje menší kolektiv dětí, zpravidla i sourozenci. Proč je činnost těchto dětských skupin omezená a diskriminujete tak nejen zaměstnance, kteří nemohou poslat děti do školky, aby mohli pracovat, ale také děti samotné? V těchto, ale i v lesních akreditovaných, školkách jsou zároveň děti pohromadě napříč věkovými spektry, nedává tedy smysl omezení na předškolní děti. Mimochodem všichni si tyto lesní kluby platíme nemalými částkami, protože nám na zdraví našich dětí záleží (děti z lesních školek mívají také mnohem lepší imunitu), a teď buď budeme platit vysokou částku za nic, na což mnozí rodiče už ani nemají, nebo se lesní kluby mohou zrušit, jelikož nebudou mít prostředky na provoz. 2) Jak je možné, že herci se testují proto, aby mohli pracovat (hrát) bez roušek, ale děti i po testech musí sedět ve škole nadále s rouškami? Je mnoho případů, kdy roušky dětem nedělají dobře, ať už psychicky nebo fyzicky (hůře se dýchá, jsou alergické reakce viz https://vysocina.rozhlas.cz/maskne-alergicka-reakce-nakuzi- po-respiratoru-nebo-rousce-dostala-sve-jmeno-8453481, atp.). Nevidím důvod, aby žáci po provedení testu museli mít při vyučování nadále roušky. 3) Z jakého důvodu musí být testy dětí prováděny ve školách a ne v klidu doma s rodiči? Uvědomujete si, jak nepříjemné musí pro dítě být, že se ve škole, před svými spolužáky, dozví, že je pozitivní a má jít do karantény?

Vytvořeno: 21. 6. 2021 Poslední aktualizace: 21. 6. 2021

Přílohy

Typ souboru: pdf
505-a.pdf (933,53 KB)